Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017

Γνωστοποίηση των διατάξεων του άρθρου 36 παρ. 1 και 2 του ν. 4387/16 για την παράλληλη ασφάλιση ΕΦΚΑ

Πολάκης: Έλεγχος της δαπάνης για χημειοθεραπείες σε όλο το ΕΣΥ - Τι συνέβη με το νοσ. Βόλου Οnmed.gr

Έλεγχο της φαρμακευτικής δαπάνης για χημειοθεραπείες σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας, θα διενεργήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας, με αφορμή το τέλος των χημειοθεραπειών στο νοσοκομείο Βόλου. Αυτό ανακοινώνει την Παρασκευή, ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης, δίνοντας στοιχεία από τα νοσοκομεία Βόλου και Λάρισας σχετικά με το κόστος των θεραπειών. Συγκεκριμένα, ενώ το κόστος των φαρμάκων ανά συνεδρία το 2016 στο νοσοκομείο Βόλου ήταν 478,95 €., το 2017, το κόστος των φαρμάκων ανά συνεδρία εκτινάχθηκε στα 774,48 €.
Ο κ. Πολάκης, παραδέχεται όπως προκύπτει από την ανακοίνωσή του «την πρόσκαιρη ταλαιπωρία των ασθενών» και «δεσμεύεται ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό». Μέχρι τότε οι ασθενείς αυτοί θα μπορούν να λαμβάνουν τις θεραπείες τους από νοσοκομεία όμορων νομών, όπως αναφέρει.
Επιπλέον, όπου διαπιστωθεί άσκοπη σπατάλη δημόσιου χρήματος, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας, θα αποδοθούν οι αναλογούσες ευθύνες, χωρίς καμία εξαίρεση.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Υγείας έχει ως εξής:
«Σχετικά με την ανακοίνωση της ΠΟΕΔΗΝ, αλλά και τη γραπτή ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Μπουκώρος, αναφορικά με τη λειτουργία της Ογκολογικής Μονάδας του Γ.Ν. Βόλου, παραθέτουμε τα εξής στοιχεία:
Κατά το έτος 2016 στο Γ.Ν. Λάρισας, το οποίο διαθέτει Ογκολογικό Τμήμα και όχι μονάδα, όπως αυτό του Βόλου, πραγματοποιήθηκαν 7.251 συνεδρίες χημειοθεραπείας. Η φαρμακευτική δαπάνη για αυτές τις συνεδρίες ανήλθε στα 2.476.425,11 €. Δηλαδή η φαρμακευτική δαπάνη ανά συνεδρία ανήλθε στα 341,53 €. Για το 2017, μέχρι σήμερα, στο ίδιο νοσοκομείο πραγματοποιήθηκαν 1.673 συνεδρίες, με τη συνολική φαρμακευτική δαπάνη να φτάνει τις 615.744,61 €. Δηλαδή το κόστος ανά συνεδρία υπολογίζεται στα 368,05 €.
Στο Γ.Ν. Βόλου το έτος 2016 πραγματοποιήθηκαν 5.130 συνεδρίες χημειοθεραπείας, σε 2.306 ασθενείς και το συνολικό κόστος της φαρμακευτικής δαπάνης ήταν 2.457.006,00 €. Δηλαδή το κόστος των φαρμάκων ανά συνεδρία ήταν 478,95 €. Για το 2017, μέχρι σήμερα, πραγματοποιήθηκαν 1.317 συνεδρίες, σε 362 ασθενείς, με τη συνολική φαρμακευτική δαπάνη να φτάνει το 1.020.000,00 €. Δηλαδή το κόστος των φαρμάκων ανά συνεδρία εκτινάχθηκε στα 774,48 €.
Προφανώς οι πληροφοριοδότες της ΠΟΕΔΗΝ και του κου Μπουκώρου, αμέλησαν να τους δώσουν και τα παραπάνω στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι η παρέμβαση του διοικητή του Γ.Ν. Βόλου, δεν είναι απλά δικαιολογημένη, αλλά επιβεβλημένη για τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.
Η ηγεσία του υπουργείου Υγείας, με αφορμή το γεγονός αυτό, θα διενεργήσει έλεγχο της φαρμακευτικής δαπάνης για χημειοθεραπείες σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας, με σκοπό να διασφαλίσει την απρόσκοπτη παροχή χημειοθεραπειών σε όσους ανθρώπους το χρειάζονται, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Σημειώνεται ότι όπου διαπιστωθεί άσκοπη σπατάλη δημόσιου χρήματος θα αποδοθούν οι αναλογούσες ευθύνες, χωρίς καμία εξαίρεση.
Όσο αφορά στην πρόσκαιρη ταλαιπωρία κάποιων ασθενών που απευθύνθηκαν στο Γ.Ν. Βόλου, η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας δεσμεύεται ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί το συντομότερο δυνατό. Μέχρι τότε οι ασθενείς αυτοί θα μπορούν να λαμβάνουν τις θεραπείες τους από νοσοκομεία όμορων νομών».

Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017

Υπουργός Υγείας: Προσβλητικές για τη νοημοσύνη οι διαδόσεις παρατάξεων περί άμισθης ειδίκευσης των γιατρών

Μιλώντας στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017 έκανε την εξής τοποθέτηση σχετικά με την παραπληροφόρηση που αναπαράγουν ορισμένα συνδικαλιστικά σχήματα:

"Επειδή αυτές τις μέρες έγινε συζήτηση, κατά την άποψή μου απολύτως παραπλανητική, με αφορμή κάποιες δηλώσεις του Προέδρου του ΚΕΣΥ, ο οποίος μίλησε για την ιατρική εκπαίδευση και είπε ότι προφανώς ότι οι ειδικευόμενοι πρέπει να αντιμετωπίζονται πρωτίστως ως εκπαιδευόμενοι που έχουν ανάγκη αναβαθμισμένης εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενιαίας σε όλη την Ελλάδα ανά ειδικότητα, με καταγραφή των δεξιοτήτων και των πράξεων  -κλινικών και εργαστηριακών- που κάνουν στη διάρκεια της ειδικότητάς του, με συστηματική παρακολούθηση και από τους γιατρούς του ΕΣΥ και από τους πανεπιστημιακούς γιατρούς της επίδοσής τους στη διάρκεια της ειδικότητας και με ενιαίου τύπου εξετάσεις στο τέλος της ειδικότητας πανελλαδικού χαρακτήρα, με μια προσπάθεια δηλαδή σοβαρής αναβάθμισης στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης και στα standards που πρέπει να τηρούνται σε όλες τις κλινικές και τα νοσοκομεία της χώρας, υπήρξε μια παραφιλολογία ότι μ΄ αυτό τον τρόπο υπονοούμε ότι οι ειδικευόμενοι θα πάψουν να αμείβονται.
Νομίζω ότι είναι πραγματικά προσβλητική για τη νοημοσύνη του κάθε ανθρώπου αυτού του τύπου η φιλολογία, η οποία αναπαράγεται ανεύθυνα από ορισμένα σχήματα συνδικαλιστικά και φυσικά από τον πρόθυμο τύπο".
Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας
O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece

Αθήνα 24 Μαρτίου 2017
Α.Π:7818




ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΜΙΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΚΕΣΥ

Ο Πρόεδρος του ΚΕΣΥ υποστηρίζει ότι έχουν ζητηθεί επανειλημμένως οι  θέσεις της ΟΕΝΓΕ για τις επικείμενες αλλαγές στην ιατρική ειδικότητα που σχεδιάζει η κυβέρνηση και ότι η ΟΕΝΓΕ δεν έχει ανταποκριθεί. Στις 15/3, στη Γ.Σ της ΕΙΝΑ (Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Αχαΐας), στην οποία παρευρέθηκε ο Καθηγητής κ. Μάρκου, έστρεψε για μία ακόμη φορά τα βέλη του εναντίον της Ομοσπονδίας. Αφού ανακοίνωσε ότι υπάρχει καταληγμένο πόρισμα, το οποίο διαφοροποιείται από το αρχικό του Απριλίου υποστήριξε ότι «η ΟΕΝΓΕ συνειδητά διαστρεβλώνει τις προτάσεις του ΚΕΣΥ» επειδή κινείται από ταπεινά αντιπολιτευτικά ελατήρια.

Οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

1. Η ΟΕΝΓΕ, όπως πολύ καλά γνωρίζει ο Καθηγητής κ. Μάρκου, εκπροσωπείται κατά τον νόμο στην ολομέλεια του ΚΕΣΥ. Σύμφωνα με το ισχύον σχετικό ΦΕΚ, εκπρόσωπος της ΟΕΝΓΕ στην ολομέλεια του ΚΕΣΥ είναι ο τέως πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ. Εξ όσων γνωρίζουμε το ΚΕΣΥ έχει ενημερωθεί, μέσω του νόμιμου εκπροσώπου της Ομοσπονδίας, για τις θέσεις της ΟΕΝΓΕ για την ιατρική εκπαίδευση.

2. Το μοναδικό κείμενο είναι αυτό "των 13 σημείων για την αναμόρφωση της ιατρικής εκπαίδευσης" που είχε στείλει το ΚΕΣΥ τον Απρίλιο του 2016 και η ΟΕΝΓΕ το έχει απορρίψει, γιατί κινείται στην ίδια αντιδραστική κατεύθυνση παλαιότερων σχεδίων  προηγούμενων κυβερνήσεων τα οποία νικηφόρα είχε αποκρούσει το νοσοκομειακό κίνημα. Την ίδια ακριβώς εκτίμηση έχουν κάνει και οι δύο μεγαλύτερες Ενώσεις Νοσοκομειακών Γιατρών - μέλη της ΟΕΝΓΕ, η ΕΙΝΑΠ (Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Αθήνας - Πειραιά) και η ΕΝΙΘ (Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης).

 Όπως υπογραμμίζει η απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΟΕΝΓΕ:
«Απορρίπτουμε  τις αλλαγές  που προωθούνται στο σύνολο τους τόσο για τις επιμέρους πλευρές τους, αλλά και γιατί εντάσσονται στη συνολική  πολιτική  που  βαθαίνει την εμπορευματοποίηση του συστήματος υγείας – παιδείας, είναι στην κατεύθυνση της αύξησης της εκμετάλλευσης  ασθενών και γιατρών.»                                                                                                                               
Η ΟΕΝΓΕ έχει ήδη καταθέσει τις  θέσεις της για την ιατρική εκπαίδευση  στην πολιτική ηγεσία του ΥΥΚΑ.

3. Μετά το αρχικό κείμενο (4/2016) κανένα άλλο κείμενο "προτάσεων" ή "προσχέδιο πορίσματος" δεν έχει λάβει η ΟΕΝΓΕ ούτε από το ΚΕΣΥ ούτε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας. Επίσης δεν έχει λάβει κανένα έγγραφο που να ζητά από την ΟΕΝΓΕ πρόταση για μέλη των "ομάδων εργασίας ειδικοτήτων" όπως ψευδώς διασπείρεται. Αντίθετα, σε επίσημη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας (2/3/17) η ΟΕΝΓΕ έλαβε την διαβεβαίωση πως "πόρισμα" από το ΚΕΣΥ δεν υπάρχει, και μόλις υπάρξει θα δοθεί στην ΟΕΝΓΕ από την πολιτική ηγεσία του ΥΥΚΑ.

4. Η ΟΕΝΓΕ έχει επίσημα ζητήσει νέα επείγουσα συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας για να ζητήσει τις αναγκαίες διευκρινήσεις για τα παραπάνω, αίτημα στο οποίο ακόμα δεν έχουμε λάβει απάντηση.




Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017

Καθορισμός στρατηγικών στόχων και αξόνων παρέμβασης του Υπουργείου Υγείας, για τις Υπηρεσίες Υγείας της Χώρας, έτους 2017, (με χρονική περίοδο εφαρμογής την τριετία 2017- 2020)

Προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών σε ΜΕΘ

Στην πρόσληψη συνολικά 218 γιατρών και νοσηλευτών για τις μονάδες εντατικής θεραπείας προχωρεί το υπουργείο Υγείας.
Οι προσλήψεις θα γίνουν με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας δύο ετών.
Η σχετική προκήρυξη εκδόθηκε από το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) και αφορά 41 γιατρούς και 177 νοσηλευτές κατηγορίας πανεπιστημιακής, τεχνολογικής και δημόσιας εκπαίδευσης (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ).
 Πρόκειται για θέσεις προηγούμενης προκήρυξης (Φεβρουάριος 2016) οι οποίες δεν είχαν καλυφθεί ή οι επιλεγέντες παραιτήθηκαν.
 
Οι αιτήσεις θα γίνονται δεκτές έως τις 31 Μαρτίου (3 μ.μ.) και οι αξιολόγηση θα γίνει από αρμόδια επιτροπή του ΚΕΕΛΠΝΟ.
 
Οι θέσεις που ζητείται να καλυφθούν ανά Υγειονομική Περιφέρεια (ΥΠΕ) είναι έξι θέσεις γιατρών και 49 θέσεις νοσηλευτών στην 1η ΥΠΕ, επτά γιατρών και 38 νοσηλευτών στη 2η ΥΠΕ, τεσσάρων γιατρών και 18 γιατρών στην 3η ΥΠΕ, οκτώ γιατρών και 20 νοσηλευτών στην 4η ΥΠΕ, οκτώ νοσηλευτών στην 5η ΥΠΕ, 14 γιατρών και 34 νοσηλευτών στην 6η ΥΠΕ και δύο γιατρών και επτά νοσηλευτών στην 7η ΥΠΕ.

Δείτε ολόκληρη την Προκήρυξη πατώντας ΕΔΩ
Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας
O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece
Αθήνα 21 Μαρτίου 2017
Α.Π:7815




ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ




ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


Σας καλούμε σε συνεδρίαση την Τετάρτη 5 Απριλίου 2017, στις 13:00, στα Γραφεία της ΟΕΝΓΕ Λαμίας 2 Αμπελόκηποι.


Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

Ιατρικές ειδικότητες: Επτά ενστάσεις από την ΟΕΝΓΕ στις προωθούμενες αλλαγές από το υπουργείο Υγείας

Επτά ενστάσεις στο προωθούμενο νέο σύστημα για τις ιατρικές ειδικότητες, προβάλλει η Ομοσπονδία νοσοκομειακών γιατρών (ΟΕΝΓΕ).
Το προεδρείο της ΟΕΝΓΕ σημειώνει πως οι επιχειρούμενες αλλαγές επιδιώκουν την προσαρμογή του συστήματος ιατρικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης στις ανάγκες του εμπορευματοποιημένου δημόσιου συστήματος Υγείας.
Στόχος τους – σημειώνει – είναι η δημιουργία “φίλτρων” στην εκπαίδευση, τα οποία οδηγούν αναπόφευκτα σε διαφορετικές κατηγορίες γιατρών σε ό,τι αφορά τη γνώση και τις δυνατότητες επιστημονικής εξέλιξης. -
Η ΟΕΝΓΕ μένει στον σχολιασμό επτά σημείων, τα οποία περιλαμβάνονται στο προωθούμενο νομοσχέδιο:
  • “Πρόγραμμα σπουδών (ανά έτος ειδικότητας) και σαφής ποσοτικός και ποιοτικός καθορισμός των προς απόκτηση δεξιοτήτων. “Αξιολόγηση ανά έτος και ανά δεξιότητα της προόδου του...’’.
Για άλλη μία φορά, αντικαθίσταται η “γνώση” από τη λέξη “δεξιότητα”. Δηλαδή, όχι βαθιά κατανόηση του αντικειμένου αλλά σκόρπιες, ακόμα και ασύνδετες πράξεις ή πληροφορίες.
Όταν μιλούν για “πρόγραμμα σπουδών ανά έτος και ...αξιολόγηση”, είναι πασιφανές ότι θα ανοίξει συζήτηση για εξετάσεις ανά έτος ειδικότητας.
Πρόκειται για δημιουργία “φίλτρων” στην έναρξη ή και στη συνέχεια της ειδικότητας. Θα έχουν ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση ενός αριθμού αποφοίτων, εργαζόμενων στο σύστημα Υγείας, χωρίς επιστημονική εξέλιξη, με περιορισμένα επιστημονικά και εργασιακά δικαιώματα, και χαμηλότερα αμοιβόμενους από τους ειδικευόμενους γιατρούς.
Το παραπάνω πλαίσιο αντικαθιστά την καθιέρωση των εξετάσεων για την έναρξη της ειδικότητας, που περιλάμβανε το προηγούμενο νομοσχέδιο, αφού οδηγεί στο ίδιο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα που σχετίζεται με το τι γιατρούς χρειάζονται για το σύστημα υγείας που αναπτύσσουν.
  • ”Καθορισμός ελάχιστου αριθμού ειδικών προς ειδικευομένους” και “Κοινή έναρξη ειδίκευσης δύο φορές το χρόνο”.
Ο αριθμός των ειδικευμένων, όσο και ο αριθμός των ειδικευόμενων δεν καθορίζεται με το κριτήριο που να καλύπτει πλήρως και σε όλη την Ελλάδα τις ανάγκες της Υγείας του λαού.
Ακόμα και αν επιτευχθεί η αντιστοίχιση ειδικών προς ειδικευομένους, αυτό μπορεί να γίνει με μείωση του αριθμού των ειδικών και κατ ́επέκταση των ειδικευομένων.
Δεν αναφέρουν από τι θα καθορίζεται ο συνολικός αριθμός των θέσεων ειδίκευσης. Σύμφωνα με το προεδρείο της ΟΕΝΓΕ, από τις γενικολογίες για “διεθνώς αποδεκτά δεδομένα”, τις “δυνατότητες των εκπαιδευτικών κέντρων για επαρκή πρακτική εκπαίδευση” και “τον αριθμό των φοιτητών ιατρικής”, βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι θα υπάρξει σημαντική μείωση των θέσεων ειδικότητας.
Η πολιτική της συρρίκνωσης των δημοσίων νοσοκομείων έχει ήδη οδηγήσει στην απώλεια 3.500 θέσεων ειδικότητας μόνο μέχρι το 2012.
Οι σημερινές τεράστιες ελλείψεις, οι σχεδόν ανύπαρκτες προσλήψεις μόνιμων ειδικών γιατρών, αποκαλύπτουν την παραπέρα μείωση της αναλογίας ειδικών προς ειδικευομένων!
Εξέλιξη που θα κάνει τις συνθήκες ειδικότητας ακόμη πιο εξαντλητικές για τους ειδικευόμενους, θα υποβαθμίσει και άλλο την εκπαίδευσή τους, θα έχει αρνητικές συνέπειες στις υπηρεσίες που παρέχονται στους ασθενείς. Επίσης θα λειτουργήσει ως ένα επιπλέον φίλτρο για μείωση του αριθμού των ειδικευομένων.
  • ”Υποχρεωτική δημιουργία βιβλιαρίου ειδικευομένου...”.
Πρόκειται για βιβλιάρια, στα οποία ο ειδικευόμενος συμπληρώνει τις γνώσεις ή τις εξειδικεύσεις που αποκτά, συγκεκριμένες κλινικές πράξεις που πραγματοποιεί.
Όρος για την απόκτηση ειδικότητας είναι να συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός από καθεμία. Δεν πρόκειται για κάποια καινοτομία, καθώς ισχύει ήδη στη Μεγάλη Βρετανία με τα logbooks.
Προκύπτει, ωστόσο, το εξής ερώτημα: Πόσα χρόνια θα χρειάζεται ένας ειδικευόμενος χειρουργικής για να συμπληρώσει τον απαραίτητο αριθμό χειρουργικών επεμβάσεων με κλειστές πολλές από τις αίθουσες χειρουργείων, όπως και κλειστά κρεβάτια ΜΕΘ;
Eπίσης το Logbook δεν είναι μόνο μία λίστα με ιατρικές πράξεις αλλά και “καταχωρήσεις”, “παρατηρήσεις” κλπ που προφανώς θα λαμβάνεται υπόψιν. Δηλαδή θα λειτουργεί ως μέσο για μεγαλύτερη τρομοκρατία, χειραγώγηση και πειθαναγκασμο των ειδικευομένων.
  • Καθορισμός ελάχιστων απαραίτητων κριτηρίων (μορίων) συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης για τη δυνατότητα συμμετοχής στης εξετάσεις”.
Θεσμοθετείται η Συνεχιζόμενη Ιατρική Εκπαίδευση. Υπεύθυνες για την αξιολόγηση και την μοριοδότηση των διαφόρων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι “οι νέες επιστημονικές εταιρίες που πιστοποιούνται ως τα επίσημα συμβουλευτικά όργανα της πολιτείας”.
Με αυτόν τον τρόπο, επισημοποιείται η εξάρτηση του ειδικευόμενου ιατρού από τις μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες και τις εταιρείες ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού που κατεξοχήν διοργανώνουν και χρηματοδοτούν τέτοιες δραστηριότητες.
Εξαναγκάζουν τους ειδικευόμενους να συμμετέχουν σε ακριβοπληρωμένα συνέδρια, σε ένα συνεχές κυνήγι μορίων, μεταφέρουν την ευθύνη εκπαίδευσής τους στις διάφορες φαρμακευτικές προάγοντας και προωθώντας δικά τους προϊόντα και πολιτικές υγείας.
  • "Τελικές ενιαίες πανελλαδικές εξετάσεις 2 - 3 φορές το χρόνο και καθορισμός επιθυμητής σχέσης ειδικού γιατρού προς πληθυσμό...”.
Οι εξετάσεις προσλαμβάνουν χαρακτήρα κεντρικότερο και καθίσταται ευκολότερος ο έλεγχος του αριθμού των επιτυχόντων και κατ’ επέκταση του αριθμού των ειδικευμένων γιατρών.
Από τη στιγμή που έχει καθοριστεί συγκεκριμένος αριθμός γιατρών σε κάθε ειδικότητα στην Ελλάδα, η έννοια της επιτυχούς εξέτασης για τη λήψη του τίτλου ειδικότητας είναι σχετική.
Μπορεί ένας αριθμός εξεταζόμενων να περνάει τη «βάση», αλλά τον τίτλο της ειδικότητας να παίρνουν, με κριτήριο τη βαθμολογία, τόσοι ώστε να μην υπερκαλύπτεται ο προκαθορισμένος συνολικός αριθμός των γιατρών της συγκεκριμένης ειδικότητας.
  • “Αξιολόγηση και διαπίστευση εκπαιδευτικών κέντρων πλήρους και μερικής χορήγησης ειδικότητας...”.
Τα ζητήματα της αξιολόγησης και διαπίστευσης των εκπαιδευτικών κέντρων είναι άμεσα συνδεδεμένα και εξαρτώμενα από το συνολικό σχέδιο που προωθείται.
Επομένως τα κριτήρια θα είναι κατά πόσο τα εκπαιδευτικά κέντρα θα υπηρετούν αυτό το σχεδιασμό, από τον οποίο θα εξαρτάται η στελέχωσή τους, η χρηματοδότησή τους, η λειτουργία τους ή και η κατάργησή τους.
Κριτήρια που αντιστοιχούν σε ένα σχεδιασμό μακριά από την εκπαίδευση των γιατρών με στόχο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.
  • “Για τον ρόλο των επιστημονικών εταιριών και τη μετατροπή τους σε επίσημα συμβουλευτικά όργανα του κράτους για την ιατρική εκπαίδευση και ειδικότητα”.
Σήμερα, υπάρχει ένα τεράστιο πλήθος επιστημονικών εταιριών. Κάποιες είναι οι λεγόμενες κορμού και κάποιες αφορούν υποειδικότητες. Κάποιες από αυτές δεν έχουν ακόμα καν αναγνωριστεί από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές επιστημονικές εταιρίες.
Η δημιουργία πολλών εταιριών υποειδικότητας αποτέλεσε, αν δεν φτιάχτηκε για αυτό το σκοπό, όχημα “καταξίωσης”, από τμήμα κυρίως των πανεπιστημιακών γιατρών συνδεδεμένων με επιχειρηματικά συμφέροντα, που μαζί με διάφορες πολυεθνικές διοργανώνουν ετήσια συνέδρια, θεματικά σεμινάρια κλπ.
Οι επιστημονικές εταιρίες (γενικά τα ερευνητικά κέντρα και ομάδες) θα μπορούσαν να έχουν ουσιαστική συμβολή, από τη σκοπιά ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών, στο βαθμό που ήταν ενταγμένες σε ένα ενιαίο δωρεάν και κεντρικά σχεδιασμένο κρατικό σύστημα Παιδείας, Υγείας και Έρευνας.
Η έρευνα είναι κοινωνική ανάγκη και απελευθερώνει τις παραγωγικές δυνατότητες του ανθρώπου. H συνεχιζόμενη επιμόρφωση είναι απαραίτητη. Δεν μπορεί όμως ποτέ να αναπτυχτεί με κριτήριο να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες στο πλαίσιο της επιχειρηματικότητας και του ανταγωνισμού.

Πρόταση

Η ΟΕΝΓΕ προτείνει – μεταξύ άλλων – ενιαίο, καθολικό, δημόσιο και δωρεάν σύστημα Υγείας, με πλήρη κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης, αποκλειστικά κρατική οργάνωση και λειτουργία, με πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Προϋπόθεση για αυτό είναι η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών των Ιατρικών Σχολών.
Το πανεπιστήμιο πρέπει να προετοιμάζει τον νέο γιατρό ως επιστήμονα και ως μελλοντικό λειτουργό υγείας. Συνεπώς πρέπει να διασφαλίζεται η στέρεα επιστημονική κατάρτισή του, η κατάκτηση της σύγχρονης γνώσης και η διαλεκτική προσέγγισή της.
Η ΟΕΝΓΕ προτείνει κατάργηση της αναμονής για την ειδικότητα. Έως ότου μηδενιστεί, ο χρόνος αυτός να είναι συντάξιμος, με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και επιδότηση στο 80% του βασικού μισθού.
Δημ.Κ.

Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017

Εγκρίσεις Προκηρύξεων - Ανακοινώσεις

Εγκρίσεις Προκηρύξεων - Ανακοινώσεις

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΚΡΥΒΕΙ, ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΙ ΤΑ ΞΕΦΟΥΡΝΙΖΟΥΝ

Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή,    17/3/2017

Σε πρόσφατες επίσημες συναντήσεις με την ΟΕΝΓΕ και με την ΕΙΝΑΠ (2/3 και 6/3 αντίστοιχα) ο υπουργός Υγείας ρωτήθηκε αν υπάρχει ως τώρα κάποιο «πόρισμα» από τον «διάλογο» που (υποτίθεται πως) κάνει η νέα ηγεσία του ΚΕΣΥ για τις επερχόμενες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στις διαδικασίες εκπαίδευσης των ειδικευόμενων γιατρών. Ο κ. υπουργός απάντησε κατηγορηματικά πως δεν υπάρχει κανένα τέτοιο έγγραφο και πως μόλις υπάρξει, θα τεθεί στην διάθεση των εκπροσώπων των νοσοκομειακών γιατρών.
Έλα όμως που κάποιοι κυβερνητικότεροι της κυβέρνησης ( εν προκειμένω οι «ανώνυμοι» κειμενογράφοι του ygeianet και του «Μετώπου» αλλά και ο πρόεδρος του ΚΕΣΥ ) ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ πως υπάρχει τέτοιο έγγραφο και το αποκαλύπτουν «κραδαίνοντάς» το μέσα στην πρεμούρα τους να προπαγανδίσουν την κυβερνητική πολιτική … Έχουμε και λέμε λοιπόν - οι «ομάδες εργασίας» των ειδικοτήτων (οι περισσότερες από τις οποίες δεν υπάρχουν καν ακόμα – οι ίδιοι οι «ανώνυμοι» του ygeianet «Μετώπου» λένε πως τώρα «αρχίζουν να δημοσιεύονται» και δίνουν links στις 16/3 όταν αναρτήθηκε το εν λόγω κείμενο μόνο για 8 ειδικότητες, ενώ σήμερα 17/3 και για άλλες 8) θα έχουν ως «καθήκοντα» μεταξύ άλλων :
-          «Αξιολόγηση» εκπαιδευτικών κέντρων και καθιέρωση rotation των ειδικευόμενων σε όσα τμήματα «αξιολογηθούν». Εδώ επιπρόσθετα σημειώνεται πως ο ίδιος ο «πολύς» Πρόεδρος του ΚΕΣΥ Καθηγητής κ. Μάρκου την Τετάρτη 15/3 πήγε στην γενική συνέλευση της ΕΙΝΑ με ΤΣΑΜΠΟΥΚΑ (!) για να «αποκαλύψει τα ψεύδη» (!!), όπου ήταν πραγματικά … αποκαλυπτικός :  αφού ανέπτυξε αυτά ακριβώς που γράφουν και οι «ανώνυμοι» κειμενογράφοι του ygeianet – “Μετώπου», επίσης απλά επιβεβαίωσε : α. πως θεωρεί τους ειδικευόμενους «εκπαιδευόμενους και όχι εργαζόμενους» (!!) και β. πως οι ειδικευόμενοι θα μετακινούνται κατά το δοκούν από νοσοκομείο σε νοσοκομείο της ΥΠΕ για να καλύπτουν κενά ειδικευμένων (!!!).
-          Να καθιερώσουν «έναρξη ειδικότητας 3 φορές τον χρόνο». Με άλλα λόγια, η σημερινή ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ καθυστέρηση στον διορισμό ειδικευόμενου/ης εκεί που υπάρχει υποψήφιος/α στην λίστα και η οποία γίνεται για καθαρά οικονομικούς λόγους, θα «θεσμοποιηθεί» και θα δικαιολογείται πως τάχα γίνεται για … «εκπαιδευτικούς» λόγους.
-          Να καθορίσουν τον «ελάχιστο αριθμό ειδικευμένων προς ειδικευόμενους ανά ειδικότητα». Δηλαδή να επαναφέρουν και να θεσμοθετήσουν την από χρόνια εμμονή διάφορων κυκλωμάτων για ΜΕΙΩΣΗ των θέσεων ειδικότητας σε πολλές ειδικότητες, σε μια περίοδο που ήδη χιλιάδες πτυχιούχοι μεταναστεύουν στο εξωτερικό για να κάνουν εκεί ειδικότητα, η οποία ειδικότητα φυσικά αναγνωρίζεται στην Ελλάδα.
-          Να θεσμοθετήσουν την «ετήσια αξιολόγηση» των ειδικευόμενων, δηλαδή αντί να πάρουν μέτρα για την ουσιαστικοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας να την μετατρέψουν σε έναν ατέρμονα εξεταστικό Μαραθώνιο.
-          Να μετατρέψουν τις τελικές εξετάσεις ειδικότητας σε … «πανελλήνιες» (?) οι οποίες θα διεξάγονται μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (??) και μόνο 3 φορές τον χρόνο (???).
-          Να βιαστούν, γιατί προβλέπεται το «νέο σύστημα» (με διορισμό για έναρξη ειδικότητας μόνο 3 φορές τον χρόνο, πανελλήνιες εξετάσεις μόνο 3 φορές τον χρόνο κλπ) να αρχίσει να ισχύει από τον Οκτώβριο του 2017.
Εδώ αξίζει τον κόπο να επισημανθούν και τα ακόλουθα :
1.       Στις 2/3 στην συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας με την ΟΕΝΓΕ αναφέρθηκε από τον κ. ΓΓ του υπουργείου πως οι «36 συντονιστές» των «ομάδων εργασίας» (δηλαδή από τις 36 ειδικότητες) έχουν ήδη «συνέλθει σε ολομέλεια των συντονιστών» και «έχουν συζητήσει». Τότε (στις 2/3), στο εύλογο ερώτημα πώς είναι δυνατόν να έχουν ήδη «συνεδριάσει» οι «συντονιστές» «ομάδων εργασίας» οι οποίες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ, τόσο ο κ. Υπουργός όσο και ο κ. Γενικός δεν είχαν καταφέρει να απαντήσουν. Ίσως οι «ανώνυμοι» κειμενογράφοι του ygeianet και της ηγεσίας του «Μετώπου» να έχουν κάποια απάντηση στο ερώτημα αυτό, αφού δείχνουν πιο κυβερνητικοί και πιο ενημερωμένοι για τα τεκταινόμενα σε σχέση με την ίδια την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας. Αν δεν ξέρουν ούτε αυτοί, ας ρωτήσουν τον «πολύ» Καθηγητή κ. Μάρκου (στον οποίον απροκάλυπτα πλέον κάνουν τους σφουγγοκωλάριους) ο οποίος στην συνέλευση της ΕΙΝΑ 15/3 επί ώρα ανέλυε τα «πορίσματα» των «36 σοφών» συντονιστών που ο ίδιος όρισε ως οριστικά, τελεσίδικα και προς άμεση εφαρμογή. 
2.       Οι θέσεις της ΟΕΝΓΕ (αλλά και των δύο μεγαλύτερων Ενώσεων, της  ΕΙΝΑΠ και της ΕΝΙΘ) συνολικά για το θέμα είναι γνωστές και κατατεθειμένες : απέρριψαν το αρχικό περσινό κείμενο του ΚΕΣΥ των «13 σημείων» και υπέβαλλαν τις δικές τους θέσεις στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Όμως, είναι απλά 100% ψέμα πως το ΚΕΣΥ ζήτησε από την ΟΕΝΓΕ να υποδείξει μέλη για τις «ομάδες εργασίας» των ειδικοτήτων. Κανένα τέτοιο αίτημα δεν έχει ποτέ σταλθεί από το ΚΕΣΥ στην ΟΕΝΓΕ.Άλλωστε, ο κ. Μάρκου και οι παρατρεχάμενοί του :  1). Διέδιδαν συστηματικά πως «δεν θέλουν συνδικαλιστές στα πόδια τους» . 2) Ακολούθησαν παρόμοια και απαράδεκτη παρελκυστική τακτική και απέναντι σε πολλές επιστημονικές εταιρείες ειδικοτήτων  : ενώ το ΚΕΣΥ τους είχε ζητήσει να προτείνουν μέλη για την αντίστοιχη «ομάδα εργασίας», σκόπιμα καθυστερεί επί τρίμηνο και πλέον η ανακοίνωση των μελών των «ομάδων εργασίας» αυτών, προφανώς για να κάνουν πρώτα τα … «κουμάντα» τους οι ορισμένοι από τον ίδιο τον κ. Μάρκου «συντονιστές» των «ομάδων εργασίας» εκλεκτοί του  πριν αυτές οι «ομάδες εργασίας» καν υπάρξουν. Προφανής η σκοπιμότητα τα μέλη των ομάδων αυτών να βρεθούν (όταν και εφ’ όσον συνεδριάσουν) προ ειλημμένων αποφάσεων τις οποίες απλά θα κληθούν να επικυρώσουν ως «μαϊντανοί» ενός ψευδεπίγραφου «διαλόγου».
3.       Στην «σύνθεση» της «ομάδας εργασίας» για την ειδικότητα της Παθολογίας, μια από τις μόλις 16 που έχουν αναρτηθεί ως σήμερα, φιγουράρει το όνομα της προέδρου της ΕΙΝΑΠ  και μέλους της ΕΓ της ΟΕΝΓΕ κυρίας Παγώνη (ΝΔ), η οποία ως τώρα … διαρρήγνυε τα ιμάτιά της πως δήθεν «διαφωνεί κάθετα» με την όλη διαδικασία – η γνωστή υποκριτική διγλωσσία του κυβερνητικού συνδικαλιστικού συμπλέγματος ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ – ΠΑΣΟΚ που έχει εκδηλωθεί και σε πολλά άλλα θέματα.
Επιβεβαιώνεται λοιπόν πλήρως η εκτίμηση πως επιχειρείται μια συνολική συντηρητική αναδιάρθρωση στην ιατρική εκπαίδευση σύμφωνα με τις επιταγές του μαύρου μετώπου κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ – μεγαλοκαθηγητικού και μεγαλοδιευθυντικού κατεστημένου, η οποία είναι οργανικό μέρος γενικότερης αναδιάρθρωσης του δημόσιου συστήματος περίθαλψης στην κατεύθυνση της πλήρους εμπορευματοποίησης και επιχειρηματικοποίησής του. Οι επιχειρούμενες «μεταρρυθμίσεις» στην ιατρική εκπαίδευση θίγουν καίρια τόσο τους νέους γιατρούς όσο και την συντριπτική πλειοψηφία των έντιμων, μαχόμενων ειδικευμένων του ΕΣΥ.

Ο λόγος στις γενικές συνελεύσεις των νοσοκομείων, των Ενώσεων, των συλλόγων – αγωνιστικών πρωτοβουλιών ειδικευόμενων και των φοιτητών των Ιατρικών σχολών.

Ραντεβού στους δρόμους του αγώνα.

Το νομοσχέδιο Ζόμπι, η χαριστική βολή στο ΕΣΥ και οι απίθανες αθλιότητες των ιθυνόντων.

Το τερατούργημα που δεν λέει να πεθάνει
Φαίνεται πως ο Μάρτιος είναι ο μήνας της “μεγάλης επίθεσης” της κυβέρνησης στα θέματα της Υγείας με όπλα ήδη γνώριμα από παλαιότερες μνημονιακές ή και ακόμη πιο πολυκαιρισμένες “επιθυμίες” κάποιων “σοφών” και “σημαντικών”.
Πρώτο ήρθε το νομοσχέδιο για την Ψυχική Υγεία που μεταξύ άλλων δίνει τα κλειδιά ενός ύψιστου δημόσιου αγαθού στις λιγότερο ή περισσότερο αμαρτωλές ΜΚΟ που βρίσκεται σήμερα σε συζήτηση στην Βουλή. Ερίζει ο κος Γεωργιάδης αλλά δεν εξήγησε τις διαφορές με το σχέδιο που ο ίδιος επεξεργαζόταν ως υπουργός Υγείας – γιατί πού να τις βρει τις διαφορές;!
Ακολουθεί ταχαίως η πρόταση του ΚΕΣΥΠΕ για τους οργανισμούς των νοσοκομείων αναδαυλίζονταν την από ιδρύσεως του ΕΣΥ διαμάχη μεταξύ πανεπιστημιακών και ΕΣΥτων με τον χειρότερο τρόπο. Αναγνωρίζοντας de jure το de facto έως σήμερα καπέλωμα του ΕΣΥ από την ακαδημαϊκή ομύγυρη με το τυράκια πως τα νεοδιοριζόμενα μόνο μέλη ΔΕΠ θα τηρούν το κατά τα άλλα αυτονόητο της αποκλειστικής απασχόλησης στο δημόσιο, χωρίς ιδιωτικά μαγαζάκια και ιδιωτικά χειρουργικά τραπέζια: δεν ξεβολεύονται οι παλιοί, ικανοποιείται το δημόσιο αίσθημα και νομιμοποιείται οριστικά η απίθανη παρατυπία! Everybody wins εκτός από το ΕΣΥ και τον δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό που το έχει ανάγκη!
Όμως τρίτο και φαρμακερότερο είναι το ζόμπι της Ιατρικής Εκπαίδευσης που για νιοστή φορά σηκώνεται από τον υγρό του τάφο έτοιμο να καταβροχθίσει ό,τι κι αν απέμεινε από νέους Ιατρούς σε αυτή την έρημη χώρα.
Τι προβλέπει το ανένηψαν τέρας
Πρόκειται για κλώνο παλαιότερων προσπαθειών για διαμόρφωση των συνθηκών εργασίας και του μέλλοντος των ειδικευόμενων με όρους κολλίγα μιας ακαδημαϊκής νεοφεουδαρχίας. Λείπει αναμενόμενα μονάχα η ιδέα των εισαγωγικών εξετάσεων αφού στις παρούσες συνθήκες μαζικής μετανάστευσης των νέων πτυχιούχων θα γέλαγαν και οι άδειες λίστες αναμονής μαζί με τα τσιμέντα και λοιπά οικοδομικά υλικά.
·         Πλήρης παράδοση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο καθηγητικό κατεστημένο και τις σκιώδεις Ιατρικές Εταιρίες, με τους γνωστούς δεσμούς σε φαρμακευτικά και λοιπά μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, μέσω των Κεντρικών Εξεταστικών Επιτροπών (ΚΕΕ). Θυμίζουμε πως η Ιατρική Ειδικότητα δεν είναι ακαδημαϊκός τίτλος και επομένως αυτή η μονοπώληση των ζητημάτων της από τους ακαδημαϊκούς είναι τουλάχιστον αυθαίρετη αν όχι και εκ του πονηρού.
·         Διαρκής εξάρτηση από τις καλές προθέσεις των ακαδημαϊκών – πρωτίστως – “εκπαιδευτών” για την συνεχή αξιολόγηση και συμπλήρωση του logbook με κρίσεις, εκπαιδευτικό / ερευνητικό έργο, εξειδικευμένων πράξεων κτλ. Όσο ωραίο και αξιοκρατικό κι αν ακούγεται τόσο επικίνδυνο και δουλοκρατικό καταντά όταν αναλογιστούμε το “μεσογειακό ταμπεραμέντο” μας με την χείριστη έννοια, τις τραγικές ελλείψεις μόνιμου ιατρικού προσωπικού και άρα “εκπαιδευτών” σε εξειδικευμένα πόστα, τις ελλείψεις σε υποδομές και εξοπλισμό για την συμπλήρωση των δεξιοτήτων, την τρομερή υπερφόρτωση σε περιστατικά που έχει υποστεί το ΕΣΥ αυτά τα πέτρινα χρόνια των Μνημονίων και επομένως “λάντζας” που δεν αφήνει περιθώρια για “υψηλή επιστήμη” χωρίς να κινδυνεύσουν ζωές. Τι θα συμβεί όταν μετά από 5 χρόνια που κρατάς την κλινική και το ΤΕΠ, συχνά με τον επιμελητή στο τηλέφωνο ή και όχι κατόπιν “συστάσεων”, σκούπα – σφουγγαρίστρα, βρεθείς με ένα ισχνό logbook λόγω ελλείψεως χρόνου, υποδομών, εκπαιδευτών, ακόμα και αρεσκείας; Θα συνεχίσεις πλέον αμισθί μέχρι να μετανοήσει;!
·         Έμμεση και πονηρή αναστολή λειτουργίας τμημάτων και κλινικών ειδικά της περιφέρειας και επαρχίας μέσω της αξιολόγησης αυτών από τις ΚΕΕ για την ικανότητα να παρέχουν πλήρη ή μερική ειδικότητα πριν διορθωθούν οι τρομερές τους ελλείψεις ελέω “πείσματος των δανειστών”. Κλινική χωρίς ειδικευόμενο δεν δουλεύει και αυτό το ξέρουν όλοι. Όταν λοιπόν αφαιρεθούν αυτοί από κλινικές κριθείσας ως “ανάξιες παροχής ειδικότητας” αυτομάτως αυτές θα κλείσουν ως “ώριμα φρούτα” και όχι μέσω ευθείας πολιτικής απόφασης με ότι πολιτικό κόστος αυτή θα είχε. Το μνημονιακό ποθούμενο της συρρίκνωσης του ΕΣΥ στα χέρια τους, εύκολα και πρακτικά!
·         Εισαγωγή της έννοιας του Εκπαιδευτικού Κέντρου με πεδίο ευθύνης ολόκληρη την ΥΠΕ και της εναλλαγής (rotation) σε πολλαπλές θέσεις σε πολλαπλά νοσοκομεία του ειδικευόμενου δήθεν χάριν της εκπαίδευσης σε διαφορετικές συνθήκες, στατιστικές περιστατικών, εξειδικευμένου εξοπλισμού και / ή προσωπικού, ευθύνης κ.α. Υπέροχα θα αναφωνήσει ο αγαθός και ανυποψίαστος μέχρι να αναλογιστεί πως αυτό σημαίνει π.χ. για την 6η ΥΠΕ ένα χρόνο στο Αγρίνιο, 2 στο Ρίο, 6 μήνες στο Αίγιο, 3 στον Άγιο Ανδρέα και άλλους 3 στον Πύργο. Δεν μας είπαν οι “σοφοί” αν το τσαντίρι θα μας αφήνουν να το στήνουμε εντός του προαυλίου χώρου ή προσβάλλει και αυτό την αισθητική τους. Οταν δε αντιληφθεί κανείς πως κάτι τέτοιο είναι “ευλογία” για ένα σύστημα που προσπαθεί να βουλώσει τρύπες όπως – όπως ακόμα και με παράνομες μετακινήσεις επικουρικών Ιατρών και τα περί εκπαίδευσης είναι φούμαρα για να κρύψουν το περιφερόμενο χαμαλίκι που του ετοιμάζουν, μόνη απάντηση μπορεί να είναι η οργή! Στα πλαίσια μάλιστα της υπεράσπισης από τους εμπνευστές της αυτής της διάταξης ειπώθηκε (βλ. παρακάτω) – άκουσον, άκουσον – πως ένας “καλός” ειδικευόμενος προς το τέλος της ειδικότητας θα πρέπει να μετακινείται σε περιφερειακό νοσοκομείο όπου και θα δρα εντελώς αυτόνομα για να “εκπαιδευθεί στην ευθύνη”. Πως δεν υπάρχει το αντίστοιχο νομικό πλαίσιο για την κάλυψη ποινικής  και αστικής ευθύνης ειδικευόμενου που δρα αυτοβούλως το γνωρίζουν οι φωστήρες;Ή μήπως συνήθισαν τόσο να κοιμούνται ήσυχοι στα σπίτια τους στις εφημερίες τους μετά από τις γνωστές “ευγενικές συστάσεις” που θεωρείται πια αυτονόητο πως ο ειδικευόμενος κάνει του κεφαλιού του και όπου τον βγάλει;
·         Έναρξη ειδικότητας συγχρονισμένα 2 ή 3 φορές τον χρόνο σε κάθε κλινική και όχι κάλυψη των κενών θέσεων όποτε αυτές προκύπτουν ώστε να ακολουθείται συγκεκριμένο ημερολογιακό πρόγραμμα εκπαίδευσης. Πρόκειται για την απόλυτη γελοιότητα της άποψης πως η κλινική εκπαίδευση ειδικευόμενου μπορεί να γίνει βάσει ημερολογιακού προγράμματος και όχι της τυχαίας ακολουθίας των περιστατικών που εισάγονται στην κλινική και η οποία καταδεικνύει την πλήρη απώλεια επαφής των “σοφών” με την κλινική πράξη εδώ και δεκαετίες αλλά και την εξοργιστική αντίληψη και αντιμετώπιση των ειδικευόμενων συναδέλφων ως “σχολιαρόπαιδων” που πρέπει να έρχονται με τις Σάκες τους το πρωί στο μάθημα, μόλις χτυπήσει το κουδούνι! Πέραν όμως αυτού, όποιος γνωρίζει την πραγματικότητα των αποστελεχωμένων κλινικών των ελληνικών νοσοκομείων δεν μπορεί παρά να γελάσει αφού η έλλειψη ειδικευόμενων και ειδικών είναι τέτοια που πριν ακόμα καλά καλά κενωθεί μια θέση, διευθυντές αναγκάζονται να παίρνουν τηλέφωνα τους επόμενους ειδικευόμενους της λίστας παρακαλώντας να επισπεύσουν όσο μπορούν.
·         Υποχρεωτική συλλογή μονάδων Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης (CMEs) με το γνωστό “παρεμπόριο” που λυμαίνονται φαρμακευτικές εταιρίες είτε μέσω της οργάνωσης ιατρικών συνεδρίων με προφανές bias είτε μέσω κάλυψης εξόδων ταξιδίου, διαμονής και εγγραφής για τον “συνεργάσιμο” και πειθήνιο ιατρό, ειδικά για τα ισχυρότερα πανελλαδικά ή του εξωτερικού συνέδρια που αποφέρουν και το μεγαλύτερο αριθμό CMEsΚάθαρση και διαφάνεια κύριοι της κυβέρνησης; Και απο κάτω ζέχνει ο τόπος!
·         Κεντρικές εξετάσεις απόδοσης ειδικότητας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με κατάργηση της έννοιας της επάρκειας υπέρ συστήματος βαθμολόγησης. Τι σημαίνει κύριοι Γενικός Χειρουργός με “καλώς”; Πως δύναται να διενεργήσει αλλαγή σε κύστη κόκκυγας αλλά μην πας για χολοκυστεκτομή μην πάθεις καμιά ζημιά; Ο ειδικός Ιατρός είτε γνωρίζει το γνωστικό του αντικείμενο και μπορεί να ανταπεξέλθει στις θεωρητικές και πρακτικές απαιτήσεις που προκύπτουν από αυτό πλήρως είτε όχιΣε συνδυασμό μάλιστα με την έτερη πρόταση περί προγραμματισμού σε βάθος 5ετίας της επιθυμητής (;!!) αναλογίας των ειδικών προς τον πληθυσμό βάσει συστάσεων της εκάστοτε ΚΕΕ, μόνο ιδιώτες δεν καταλαβαίνουν που την πάνε την βαλίτσα! Μια στρατιά από quasi-ειδικούς με ασυμπλήρωτο logbook και κουτσο-ειδικούς χαμηλής βαθμολογικής κατάταξης με μειωμένα εργασιακά δικαιώματα, μπλοκάκια και ατομικές συμβάσεις να επανδρώσουν τις γαλέρες – δημόσιες, ιδιωτικές και ημιχορηγούμενες βάσει ΑΕΜΥ Α.Ε. – που θα προκύψουν μέσα από την αποσάθρωση του ΕΣΥ.
Απίθανες αθλιότητες
Στην Γενική Συνέλευση της ΕΙΝΑ της 15/03/2017 με θέματα συζήτησης τις ως άνω δυσμενέστατες εξελίξεις για την Δημόσια Υγεία και η οποία φιλοξένησε και τους φοιτητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, προσήλθε αυτόκλητος ο πρόεδρος του ΚΕΣΥ κος Μάρκου αιτιώμενος επεξηγήσεις. Η ΓΣ αποφάσισε να επιτρέψει την παρέμβαση του στα πλαίσια της συναδελφικότητας και του παραγωγικού διαλόγου.
Τόσο ο κος Μάρκου όσο και έτερος “συστηματικός απολογητής” των κυβερνητικών επιλογών αφού πρώτα επέμειναν πως δεν υπάρχει έτοιμο σχέδιο για την ιατρική εκπαίδευση προέβησαν σε αναλυτική, επεξεργασμένη και μία προς μία υπεράσπιση των ως άνω περιγραφόμενων απαράδεκτων ρυθμίσεων ακυρώνοντας αυτομάτως τον εισαγωγικό ισχυρισμό τους περί “απλών σκέψεων” που “θα” τεθούν σε διαβούλευση. Μέχρις εδώ ουδεμία έκπληξη… Αυτό όμως που ακολούθησε μόνο αθλιότηταμπορεί να χαρακτηριστεί.
Σε αντίλογο εκπροσώπου της ΕΙΝΑ και ΟΕΝΓΕ, ο κος Μάρκου φανερά εκνευρισμένος αντέδρασε αποκαλώντας τον “γνωστό τραμπούκο”!!! Δεν γνωρίζουμε ποια είναι τα κριτήρια του κυρίου Μάρκου για τον απίθανο αυτό χαρακτηρισμό, του θυμίζουμε όμως πως αυτά της κοινής λογικής και της ελληνικής γλώσσας μάλλον τα πληρεί ο ίδιος ικανοποιητικά αφού στην πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού υγείας προσπάθησε να διακόψει την τοποθέτηση του ίδιου εκπροσώπου φωνάζοντας από τα πίσω έδρανα “Κάτσε κάτω ρε!” και αναγκάζοντας τον ίδιο τον υπουργό να παρέμβει ώστε να επιτραπεί η τοποθέτηση του συναδέλφου!
Αργότερα, και προσπαθώντας να αναχαιτίσει τις αντιρρήσεις των παρόντων ειδικευόμενων ιατρών και φοιτητών, ο κος Μάρκου ξεστόμισε το απαράδεκτο, το ανείπωτο, το άθλιο “οι ειδικευόμενοι ειναι εκπαιδευόμενοι και όχι εργαζόμενοι και σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε!” ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ κε Μάρκου;! Αρνήστε την ιδιότητα του εργαζομένου στους ειδικευόμενους; Μήπως επιθυμείτε κιόλας να γίνει η ειδικότητα αμισθί καθότι “εκπαίδευση”; Μήπως να σας δίναμε και μερικούς σκλάβους για τα χωράφια σας;! Διότι κολίγες στο φέουδο σας μας θεωρείτε πασιφανώς ΗΔΗ! Ε λοιπόν, ΟΧΙ! Το ΕΣΥ δεν είναι το τσιφλίκι σας για να έρχεστε να παριστάνεται τον Αγά σε μαζική συνδικαλιστική διεργασία!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ!
·         Την άμεση απόσυρση κάθε σχεδίου, “σκέψης”, “πρότασης” ή όπως αλλιώς σκαρφιστούν να το καμουφλάρουν που περιέχει τις απαράδεκτες αυτές διατάξεις είτε αυτούσιες είτε στην καταστροφική ίδια κατεύθυνση. Δεν θα οδηγηθούμε σε έναν ψευδεπίγραφο “διάλογο” με προκαθορισμένους τελικούς στόχους όπως δεν θα καθόμασταν σε ένα τραπέζι πόκερ με έναν γνωστό χαρτοκλέφτης και δική του σημαδεμένη τράπουλα!
·         Την άμεση πρόσληψη μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού με στόχο την πλήρη επαναστελέχωση του ΕΣΥ πριν τεθεί οποιοδήποτε ζήτημα ιατρικής εκπαίδευσης. Οι Δάσκαλοι φτιάχνουν τους Μαθητές κύριοι κυβερνώντες, και χωρίς αυτούς καμία διάταξη και καμία μεταρρύθμιση δεν έχει στόχο την εκπαίδευση παρά άλλους, πονηρούς, σκοπούς.
·         Την άμεση παραίτηση του κου Μάρκου από το ΚΕΣΥ ως πασιφανώς ακατάλληλου για την θέση αυτή και την δημόσια συγγνώμη του για την ανάρμοστη και απαράδεκτη συμπεριφορά που προσέβαλλε το Ιατρικό Σώμα.
·         Την παραπομπή του κου Μάρκου στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του υπεύθυνου Ιατρικού Συλλόγου με την κατηγορία της παραβίασης της Ιατρικής Δεοντολογίας.

Το ΚιΝΙ παραμένει αμετακίνητο στο αίτημα του για Αξιοπρεπή Δημόσια Δωρεάν Υγεία για όλους. Αυτό δεν είναι εφικτό με ειδικευόμενους – σκλαβάκια και τιραμόλες που βουλώνουν τρύπες.
Προτείνουμε εξάλλου στην ΟΕΝΓΕ την κήρυξη Ημέρας Χωρίς Ειδικευόμενο ώστε οι κυβερνώντες να εμπεδώσουν καλύτερα την εργασιακή τους προσφορά ως ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ!